Kluczowe założenia przy tworzeniu stron internetowych

Kluczowe założenia przy tworzeniu stron internetowych

Według statystyk internetowych Live Stats (stan na lipiec 2019), na świecie istnieje około 1,7 miliarda stron internetowych. Korporacje, firmy, małe przedsiębiorstwa, firmy jednoosobowe, osoby fizyczne, organizacje - każdy chce być dostępny w Internecie. Przy takiej konkurencji im lepsza prezentacja, tym większe są szanse na przekonanie do siebie innych. W dzisiejszych czasach strona internetowa jest równie ważna, jak projekt biura czy wizerunek przedstawicieli firmy. Dlatego ty również jej potrzebujesz.

Stworzenie dobrej strony to skomplikowany proces - uważamy jednak, że są dwa kluczowe elementy, które naprawdę mają znaczenie:

  • Prezentacja "prawdziwego ja" na stronie internetowej,
  • Minimalizacja ograniczeń w związku z wybranymi technologiami i partnerem technologicznym.

Oferujemy pełne wsparcie w obu przypadkach:

Odpowiednia prezentacja klienta

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu pomagamy klientowi odpowiednio się przedstawić - poprzez zadanie właściwych pytań, aktywny udział w spotkaniach i analizę konkurencji wydobywamy najistotniejsze walory klienta, jego produktu bądź usługi. Na życzenie klienta oferujemy dodatkowe usługi związane z tworzeniem contentu, materiałów graficznych, sesji zdjęciowych oraz nagrań wideo.

Jesteśmy właściwym partnerem technologicznym

Na przestrzeni lat wypracowaliśmy listę kilkunastu założeń, które oferujemy, a które cenią nasi klienci. W większości przypadków właśnie te założenia decydują o wyborze naszej firmy:

NIGDY nie uzależniamy klientów od nas

Bardzo często nasi przyszli klienci przychodzą do nas w sytuacji, gdy ich dotychczasowy dostawca usług jest nierzetelny lub gdy wykorzystując swoją przewagę nad klientem w znajomości technologii uzależnia ich od usług swojej firmy. Naszym najważniejszym założeniem jest korzystanie ze standardowych w swojej klasie, stosowanych na całym świecie, dostępnych dla wszystkich rozwiązań programistycznych. Dzięki temu klient zyskuje pewność, że są dobrze przetestowane, są i będą rozwijane, a w razie sytuacji spornej na rynku znajdzie innych dostawców, którzy je wspierają.

Przenosimy wszystkie prawa autorskie na klienta

Wszelkie tworzone przez nas materiały tekstowe i graficzne, oraz kod źródłowy są odpowiednio przechowywane i dokumentowane. Wraz z rozliczeniem projektu przekazujemy prawa do nich klientowi, aby mógł je wykorzystać bez ograniczeń w innych materiałach i rozwiązaniach. Większość z naszych klientów, pomimo przekazania praw, kontynuuje współpracę z naszą firmą - wiemy jednak, że żaden z nich nie robi tego z przymusu, tylko z własnego przekonania do naszych usług.

Robimy to dobrze

Przed przystąpieniem do projektu zapoznajemy się z branżą klienta, jego ofertą, analizujemy konkurencję - wszystko po to, aby odpowiednio odzwierciedlić profil klienta na stronie. Ważne jest, aby określić, czym produkty lub usługi klienta odróżniają się od konkurencji, i w jaki sposób podkreślić ich walory. W większości sytuacji strona internetowa jest dla potencjalnego klienta pierwszym zetknięciem się z firmą - to swego rodzaju "być albo nie być" dla dalszej współpracy. Powołując się na badania masz na zdobycie uwagi klienta maksymalnie 8 sekund. To tyle, co przeczytanie tych dwóch zdań. Jeżeli więc czytasz ten tekst, to oznacza, że dobrze odrobiliśmy swoją lekcję.

Następnie opracowujemy jasną strukturę podstron - odpowiednie uporządkowanie strony daje odwiedzającym poczucie pełnej kontroli nad tym, gdzie znajdują się użytkownicy, i w jaki sposób mogą dalej korzystać ze strony. Dbamy też o pewne zasady, np. aby do każdego miejsca na stronie można było dotrzeć wykonując maksymalnie trzy kliki.

Skupiamy się na czytelności poprzez dobór odpowiedniego kroju i rozmiaru czcionek, a dodatkowo wzbogacamy zawartość strony internetowej odpowiednią grafiką. Zgodnie z badaniami większość z nas jest tzw. "wzrokowcami".

Dostępność na urządzeniach mobilnych

Zdecydowana większość użytkowników stron internetowych przegląda je na urządzeniach mobilnych. Tworzone przez nas strony optymalizujemy tak, aby użytkownicy mogli korzystać z nich bez przeszkód na wszelkiego rodzaju urządzeniach, niezależnie od rozmiaru ekranu i platformy.

Podczas planowania strony zadajemy sobie jednak pytanie: jakiego rodzaju informacji w pierwszej kolejności będzie oczekiwał odwiedzający stronę na danym rodzaju urządzenia. Responsywna strona powinna nie tylko dostosowywać się do ekranu, ale również dostarczać odpowiednie informacje.

Najważniejsi są odwiedzający

Stworzenie nawet najdoskonalszej strony internetowej nie ma sensu, gdy nikt jej nie odwiedza. Dlatego podczas pracy nad stroną bierzemy pod uwagę dodatkowe czynniki, które pozwolą jej pojawić się w wynikach wyszukiwania.

Trzeba pamiętać, że my tworzymy stronę, ale aby "przebić" się przez konkurencję należy nawiązać współpracę z firmą zajmującą się stricte pozycjonowaniem i promocją w Internecie. Naszą rolą jest dobór rozwiązań i środków, aby bezboleśnie przejść tzw. audyt SEO.


Zobacz stworzone i utrzymywane przez nas strony internetowe